15.12.11

Måste en sjuksköterska rädda liv?

Jag upptäckte ju att när vi går ut på VFU i vår och sedan när vi tar examen i sommar så saknar vi i min klass giltig S-HLR utbildning. Det betyder att vi inte har formell kompetens för att utföra HLR i skarpt läge. Det vill säga, vi kan inte försöka rädda liv om någons hjärta stannar. Inte bra tyckte jag och tog tag i saken. Jag har hört mig för med jobbet, vi får låna deras lokaler om jag håller i utbildningen. Efter det mailade jag ut om intresse till klassen och många har redan svarat. Så långt allt väl.

MEN, en av mina klasskamrater svarade på mailet med "Vaddå, kollar dom verkligen det?".

JAG BLIR HELT JÄKLA MÖRKRÄDD!!

Vem bryr sig om de kollar eller inte, du har inte kompetens för att rädda liv när du tar din examen... Borde inte det säga något!?

1 kommentar:

  1. haha... vet den vad de är den pluggar till???
    pinsamt suckande jobbigt svar...

    SvaraRadera