30.4.11




Been a real warrior fighting with the waves at Marina bech. They tried to drown me, slaughter me, they did bleed me, they did bruise me but I won! (And laughed my head of the entire time!) Also been fighting the locals when they stared att us, telling them they should be ashamed of themselfe starring two young, unprotected girls down.
... Then I stripped down to my bikini and worked on my tan.

(I know I suck, but they did go away)

Jag har ocksa tagit idolbilder tillsammans med sota barn, Lina, varldskandis eller exotiskt vitt djur, valj sjalv!

Last but not least been visiting a pretty interesting science thingie were some hotshot doctors talked about some new DM medication being developed. I tried to blend in with my indian blingbling clothes and dangels. I failed.Idag har vi faktiskt solat, pa riktigt. For det hutlosa priset av 442 INR far man en handuk och en solstol pa ett hotell. Det gillar vi skarpt! Inte att det kostar en formogenhet, men att man kan sola, det ar bra grejer! Pa vagen darifran rakade det ligga ett shoppingcenter dar jag hittade irlanska ansiksprodukter och antligen (!) en solkram som inte bleker huden. Notera det alla soldyrkande svennebananer som vil aka till indianernas forlovade land. Har finns det upp til spf 50 for nastan inga pengar, men ska du ha nagot som faktiskt gor dig brun och inte gradvis bleker huden far du salja din sjal (alltsa din sjal, ett a med prickar, inte den nyinkopta sjalen du nyaa kopt. Det vore ju en synd! ) till djavulen!Sen vet jag inte vad jag har gjort for att hamna dar jag ar idag, pa ett sunkit internetcafe i Manapakam, med odlor pa vaggarna och hela grejen. Men har ar jag ialla fall och tankte passa pa att tala om att ni som vantar pa vykort far vanta lange, det finns fan inga frimarken har. Och pa de postkontor jag fragat vill de lagga mina kort i en kartong och skicka till en adress, och det ar inte okej!



Och ja, jag ar en dalig manniska som copyopastear fran facebook, men det ar battre an ingenting. Jag ar sa trott pa den har miljoforstorningen, den gor mig uppriktigt ledsen. Har har vi en massa indier i ett jattefint land, och de skiter i det. De forstor den har fantastiska miljon pa ett satt som ar obeskrivligt. Jag vill inte att det skall vara sant, jag vill fortsatta att vara naiv och tro att mitt kallsorterande faktiskt gor skillnad, att manga manniskor i varlden anstranger sig. Jag vill inte att det vanligaste folket jag mott gor saker jag foraktar sa djupt. 

Nagot annat jag foraktar ar alla indier som koper mig och mina tjanster. Den dar vetenskapliga vaddetnuvar som vi akte pa, pa jordens flottaste hotell som var sa lyxigt att vi at bade sallad, skaldjur, glass och buffe, dit var det enbart hotshotdoctors inbjudnar. Men att ta med tva sjukskoterskestudenter fran ett land dar medicinen inte finns ar inga problem. Hela vagen dit tjatade kardiologen vi akte med (Diabetes och vaskulara sjukdomar ni vet) om vilken ara det var att synas med oss blablabla.

till en viss grans koper jag smickret, vi ar gaster, i get it. Men varfor far jag mer smicker och mer tjanster an Erika var vi an ar? Jo for att Lina-pursvennen ar bra mycket vitare an blatte-Erika som har en mamma fran latinamerika. Det handlar inte om att vi ar gaster. Det handlar om att kardiologen far beundran nar han syns med vita och vasterlandska manniskor.

Samma sak overallt. Jag ar vit sa jag tror att jag skulle komma undan med vad som helst har. Det ar en konstig form av omvand rasims eller positiv diskriminering eller nagot sadant och det gor mig sa arg och sa ledsen. Hur ska detta folk nagonsin komma nagonstans om dom ser sig underlagsna en sjukskoterskestudent fran en liten ociviliserad hala med dar man hittar pa en massa okristliga saker som typ surstromming. Jag menar, vi har alla samma farg pa insidan av hudkostymen, ar inte det vad som raknas?

1 kommentar:

  1. Vilka upplevelser du är med om.
    *Synd dom på deras inställning* =/

    SvaraRadera