12.4.11

Dear Diary part II

Tänk att jag sov så bra redan första natten!?! HAHA, humor, jag vet. Jag sover ju som en skallad ekorre varje natt, även i Indiens 29-gradiga nätter (tack AC!)

På lördagen steg vi upp och åkte till T. Nagar det första vi gjorde, ett enormt handelsområde där man kan fynda Sarees, Saree-liknande saker, AliBabas och Alladins. Fynda kan jag lugnt påstå att jag gjorde, och jag lär mig det här med att pruta. Jag är stenhård! Som en pankaka! Jag har inte så jättemycket att säga om T. Nagar, jag menar, det var som alla andra enorma handelsplatser/marknader jag varit på. Skillnaden är ju bara klimatet, varorna, lukterna, de fattiga, språket, frukterna... eh... okej. Det var faktiskt som ingenting jag någonsin stött på. 

Något annat jag heller aldrig stött på är transvestiter. Men de har numera stött på mig. Jag vet inte om det är dags att skratta eller gråta när de flera gånger konfronterar mig och säger "You and me- ten dollars baby". OMG! Vad i hela friden handlade det om? Om jag vill ha en indisk flicka skulle jag väl köpa en indisk flicka, och inte en indisk pojke utklädd till flicka?!?

Nåväl, shoppa loss, hitta en Stormarknad som heter Big Bazar med ännu billigare kläder, vattendunkar och maaaat, och sen en snordyr Tuktuk hem. Nåväl, snoryrd betyder ungefär 40 SEK för lika många minuters vansinnesfärd. Jag kan leva med det.

1 kommentar:

  1. hehe, söt då!
    På dom bara! Pruta bäst du kan! Köp massa med "skor" ;)

    SvaraRadera