11.4.11

Dear Diary part I

Vilken pärs hitresan var! Upp mitt i natten för att köra till Arlanda, mitt i natten som klockan tre på  morgonen alltså--> inga problem.
Slita mig från pappsen och dricka Starbucks i väntan på flyget --> nemas problemas även om säkert pappsen trodde annorlunda.
Att flyga från ARN--> Bryssel säkert inga problem, jag minns inte så mycket, det betyder att jag sov eller pluggade eller både och.

De jäkla tomtarna på Arlanda sa att jag var tvungen att hämta ut mitt bagage och checka in det i Bryssel. Det var fel, och eftersom jag sprang runt som en annan tomte och försökte hitta min försvunna väska så höll jag på att missa planet till Chennai! På riktigt! Jag fick en VIP (Väldigt Imponerande Pinsamhet) card där det stod "last minute passenger" och så blev det expresslane genom alla kontroller och ingen incheckning. Väl vid gaten stod Erika och såg skapligt nervös ut, och jag var varm, svettig och äcklig efter att ha sprungit genom hela Bryssels flygplats. Jäkla tur att jag tränat löpning varannan dag den senaste tiden!

Näväl, resan gick finemang. Jag tittade på tre filmer, sov och pluggade lite. Jag sov kanske mest, som vanligt. Jag sover alltid när jag färdas längre sträckor i ett fordon jag inte manövrerar.

Cirkus midnatt mellan fredag och lördag landade vi på Chennais flygplats. Värmen och fuktigheten var påtaglig. Min väska lokaliserades, jag gjorde som alla indianer i Indien gör och kissade i ett hål i marken, jag väntade i hundra år på att Erikas väska skulle lokaliseras (<3 Spotify premium= Spotify offlinemode!), vi gick ut genom alla säkerhetsmojänger som registrerar utlänningar, blev raggade på av alla de olika militärerna (de unga och vältränade som stod i hettan, de medelålers med kulmage som satt i skuggan, och de gamla feta som satt framför en fläkt) och vips hittade vi vår chaufför som körde oss till MIOT retreat, stället där vi ska bo i fyra veckor.

Sen gick vi nästan och lade oss på en gång, det är lite lögn vi snackade lite skit också, Men sen så... Någongång på morgonen slutade vi fåna oss över det faktum att vi är i Indien!

1 kommentar: